top of page
מערכת DIFF

מי אוהב אותך יותר ממני?


DIFF דיף

היום נעסוק ב-5 דרכים לשיפור הקשר עם הלקוח בדיגיטל.

אחרי אלפי שיחות עם מאות מנהלי מותגים, שמתי לב למשהו מוזר: מותגים קטנים מנסים תמיד להיראות גדולים, בעוד שמותגים גדולים מנסים לעתים קרובות להיראות קטנים. אפשר כמובן להבין למה כל חברה עושה את זה אבל (הקטן מנסה לייצר נראות של מותג גדול, והגדול מנסה להראות קטן יותר, אישי יותר וקרוב יותר לקהל), אבל העצה שלי במקרה הזה היא זהה: חשוב יותר לגרום למותג שלך להיראות אנושי יותר מכל דבר אחר. ככל שהשיווק שלכם אישי יותר, כך גדל הסיכוי שהקהל יחוש חיבור למותג. גדול או קטן, המותג שמרגיש הכי אנושי ינתח את המתחרים.

יש כל כך הרבה תחומים בהם אפשר להוסיף מגע אישי לשיווק המותג, ובכל זאת כל כך הרבה מותגים מפספסים את ההזדמנויות הללו.

1. תוכן ברשתות חברתיות

רשת חברתית היא מקום מצויין להתחיל ליצור קשרים אישיים. כאשר הסביבה עשירה בנתונים, קל מאוד למדוד את ההשפעה על משתמשים מעורבים. לדוגמא, צוות השיווק של לינקדאין מבצע בדיקות רבות על גבי הפלטפורמה שלו, בכל פעם שאתם רואים הודעה של צוות לינקדאין, זה בעצם B/A טסטינג, ואז הכל נמדד ביחס לתוצאות, הקלקות ותגובות של קהל היעד.

לינקדאין בדקו את ההשפעות של תמונות על מעורבות חברתית ומצאו כי לתמונות עם אנשים היה שיעור הקליקים הגבוה ב -160% לעומת תמונות עם אובייקטים. אנשים ופרצופים עושים הבדל עצום ביכולתו של פוסט חברתי להניע תנועה לתוכן.

2. אימייל מרקטינג

בדרך זו קהל היעד מקבל אימיילים שאמורים להניע אותו לפעולה. מה שמשפיע על נתוני הפתיחה של ההודעה הם 3 דברים עיקריים:

  • שם השולח

  • שורת הנושא

  • טקסט מקדים (שאמור לייצר עניין אמיתי)

שם השולח הוא סיכוי נוסף להיות אנושי, ובכל זאת הרבה מותגים בוחרים להשתמש בשם חברה במקום בשם של אדם. זה לוקח רק דקה ולא עולה כלום לעדכן את שם השולח בספק שירותי הדוא"ל שלכם. פעולה זו עשויה להשפיע מאוד נתוני הפתיחה של המייל.

קל למחוק דוא"ל ממותג, אבל פסיכולוגית קצת יותר קשה למחוק הודעה מאדם. ההחלטה למי לקרוא בשם השולח עשויה להיות אתגר, אך כדאי לקחת זאת בחשבון (אולי אף לבצע B/A טסטינג גם כאן). לקוחותינו רואים עלייה מיידית של 20% בשיעורי הפתיחה רק מהשינוי הקטן הזה.

3. עמודי מכירה

אתרי אינטרנט יכולים להרגיש כמו החנות הריקה בקניון שאיש כבר לא הולך אליו. בחלק מהאתרים כבר לא רואים פנים, וזה נותן הרגשה שהחנות ריקה, כלומר רק מדפים מלאי מוצרים ללא אנשים שמסתובבים ביניהם. לפעמים אפשר לראות גם בובות במקום בני אדם, מה שמעצים את ההרגשה שאנחנו בעצם היצורים החיים היחידים שם.....

דפי מכירות הם כמה מהמקומות החשובים ביותר להיות אנושיים מכיוון שהקהל שלנו שנמצא שם מקבל החלטות לגבי הקנייה מאיתנו. לכן גם כאן קשר חיובי ואנושי חשוב ביותר.

המלצות עם פנים של לקוחות ירכזו את המבט של הלקוח לחלק הזה של הדף. הפנים מוסיפות צבע, רגש, הבעה ובולטות חזותית. ההמלצה עצמה מוסיפה ראיות תומכות לתוכן הסמוך. דף מכירה ללא ראיות הוא ערימה של טענות שיווקיות שאינן נתמכות. ודף המלצות נפרד הוא פשוט עדות ללא הקשר.

4. ABOUT US – אודותינו

יש לי גישה לעשרות חשבונות של גוגל אנליטיקס, אשר נותנים לי הצצה להתנהגות של מגוון רחב של מבקרים ממגוון רחב של תעשיות. כמעט לכל האתרים יש דבר אחד במשותף: הדף "אודותינו" הוא אחד העמודים הכי נצפו. למה? מכיוון שמבקרים רוצים ליצור קשר אישי ו"להרגיש" את המותג.

הדף "אודותינו" עוזר לספר את הסיפור של המותג, החל מהדמויות, המקימים, הרעיון, ההצלחות, הוא כולל מאפיינים של שמחה, סקרנות או יכולת. זה החלק האישי ביותר באתר, אבל זה לא רק דף "אנחנו אוהבים את עצמנו" שמתמקד רק במשהו חיובי, וזו גם לא הצהרת משימה תמימה, כמו לוח על קיר ללא תכלית.

השתמשו בדף "אודותינו" כהזדמנות להראות את אישיות הארגון שלכם:

• ספרו את הסיפור ושתפו את הלקוח בכיצד העסק התחיל

• ספרו על אתגרים וכישלונות והסבר ללמה בעצם עסק זה קיים?

• הסבירו מה מאמינים המייסדים והעובדים ומה התשוקות העמוקות ביותר שלהם.

• הראה את הפנים של חברי צוות מפתח, מעבר לכל מה שהם פרסמו ב- LinkedIn.

שדרוג הפורמט - אולי מטקסט לווידיאו - הופך את הנגיעה האישית כאן (ובכל מקום) למושכת יותר.

זכרו - ככל שהשיווק שלכם אישי יותר, כך גדל הסיכוי שהקהל יחוש חיבור למותג, יהיה אכפת לו והוא גם יידע מה חשוב לכם בעסק.

5. מאמרים ותוכן בלוג

תוכן שמציגים מומחים נוטה להיות באיכות גבוהה יותר. תכנים הכוללים משפיענים ואת דעתם האישית כלפי מותג מסויים נוטים להיות בעלי טווח הגעה חברתי גדול יותר. לכן סביר יותר שתוכן שיתופי הכולל את שניהם ימשוך את הקוראים ומעורב אותם.

כדי להפוך תוכן לאנושי ואישי, הוסף תמונה של פניו של המומחה, או המשפיען, ביחד עם תמונות של התעודות המקצועיות, פרסים שקיבל, וכו, זה הופך את התוכן לוויזואלי ואישי יותר, שני אלמנטים המסייעים בבניית קשרים עם הקוראים.

עיתונאי לא היה כותב מאמר בלי מקור. מדוע על משווק תוכן לכתוב מאמר ללא ציטוט תורם? בססו את הידע שלכם והפכו אותו לאמין יותר.

לסיכום

על מנת לייצר קשר טוב יותר עם הלקוח כדאי להכניס פן אנושי ואמיתי יותר, עולם הדיגיטל הפך מאוד טכני וללא החלק הרגשי הולך עולם השיווק לאיבוד. בסופו של דבר זה עושה שני דברים גרועים, מפסיד כסף ומחזק את המתחרים.

47 views0 comments

Commenti


bottom of page