top of page
מערכת DIFF

מגמות בדיגיטל 2019 - חלק ב


DIFF STRATEGY

הכנו עבורכם רשימה של המגמות החשובות בתחום הדיגיאל ב2019 בשני חלקים. חלק א עסק בנושאים הבאים:

  1. בינה מלאכותית

  2. פרסום פרוגרמטי (מבוסס מערכות גוגל בשלב זה)

  3. צ'אטבוטים

  4. התאמה אישית

  5. וידאו שיווקי

  6. משפיענים ברשת

והפעם נדבר על הנושאים הבאים:

  1. אפליקציות מסרים

  2. חיפוש חזותי

  3. מיקרו רגעים

  4. חיפוש קולי

  5. רמקולים חכמים

  6. סטורי ברשתות חברתיות

1. אפליקצית מסרים

חושב אפליקציות הודעות חברתיות הן רק לשליחת emojis לחברים שלך?

שימו לב למספרים האלה:

• 1.3 מיליארד משתמשים חודשיים פעילים ב- Facebook Messenger

• 2 מיליארד הודעות נשלחות בין אנשים לעסקים ב- Facebook Messenger מדי חודש

• WhatsApp יש 1.3 מיליארד משתמשים פעילים בחודש

• 55 מיליארד הודעות נשלחות דרך WhatsApp מדי יום

נתונים סטטיסטיים אלה מראים את הפופולריות הגוברת של יישומי העברת הודעות חברתיות למטרות עסקיות. מאחר שאנשים מוציאים יותר מזמנם הודעות זה לזה, זה הגיוני לשווק את השירותים של החברה שלך שבו הלקוחות הפוטנציאליים שלך מסתובבים.

אפליקציות של העברת הודעות חברתיות יכולות להיות שימושיות מאוד בשליחת הודעות ללקוחות ישירות, שכן הן מאפשרות התאמה אישית (מגמה נוספת) ומוסיפות ערך לחוויית המשתמשים. זה שונה מן Chatbots Messenger דנו קודם לכן. אתם בעצם יכולים לשווק ללקוחות באמצעות יישומים העברת הודעות עכשיו.

לדוגמה, לפעמים אני מקבל הודעות שיווקיות המזמינות אותי להשתתף בוובינרים שונים. הנה דוגמא מצויינת:

2. חיפוש חזותי

חיפוש חזותי יכול לקחת את חוויית המשתמש לרמה חדשה לגמרי. באמצעות חיפוש חזותי, משתמשים יכולים להעלות תמונה כדי לבצע חיפוש ולקבל תוצאות ספציפיות יותר.

לא מפתיע, ש-Pinterest ישר קפץ על עגלת החיפוש החזותי - הם יצאו עם עדשה, כלי חיפוש חזותי חדש המאפשר למשתמשים לקחת תמונה של פריט כדי לגלות היכן לקנות אותו באינטרנט, לחפש מוצרים דומים, או להציג פינבורדס של פריטים קשורים.ופינטרסט הוא לא היחיד עם החיפוש החזותי.Google Lens הוא מנוע חיפוש חזותי של Google, שמזהה אובייקטים, ציוני דרך ודברים אחרים ויזואלית באמצעות אפליקציית מצלמה (זמינה רק כיום בטלפונים של Pixel).

אם תצלמו תמונה של:

• כרטיס ביקור: תוכלו לשמור את מספר הטלפון או הכתובת לאיש קשר.

• ספר: תוכלו לקבל ביקורות ופרטים נוספים על זה.

• ציון דרך או בניין: תוכלו לקבל פרטים נוספים על זה.

• ציור במוזיאון: תוכלו לקבל פרטים על זה.

בנוסף לאמור, CamFind הוא יישום חיפוש ויזואלי נייד, אשר מאפשר למשתמשים לחפש משהו מהטלפונים הניידים שלהם פשוט על ידי שימוש באפליקציה הזו שמייד תשלחי תיאור לתמונה. במקום להקליד שאילתות לתוך מנוע חיפוש, תוכלו לחפש ישירות תמונות מסויימות כדי למצוא תמונות דומות, השוואות מחירים, תוצאות קניות מקומיות, וכו. בנוסף תוכלו לצלם תמונה של כרזה של סרט באמצכות CamFind ומייד תקבלו מידע על הסרט, קדימונים, זמני הצגה , ובתי קולנוע קרובים המציגים את הסרט. משווקים כאן יכולים אנשי שיווק לייצר יתרון יחסי גדול על פני המתחרים על ידי שימוש במגמת החיפוש החזותי ב2019.

3. רגעים זעירים - MICRO MOMENTS

אנשים מבלים בממוצע 3 שעות ו -35 דקות בסמארטפונים שלהם מדי יום, ועד 2019, המכשירים הניידים יהיו המדיום שמקבל את רוב הדקות בארה"ב (סוף סוף נשבר הגידול באינסופי בצפייה בטלוויזיה). זה משנה את הדרך שבה מותגים חייבים לעבוד כדי ללכוד את תשומת הלב של הקונים.

Micro-Moments היא "התנהגות צרכנים חדשה", כפי שמכנה גוגל, המספקת את המסר השיווקי בצורה ברורה ותמציתית באופן שמעניין את הצרכנים - הכל תוך שניות ספורות (אחרת הם מאבדים את תשומת לבם, והם עוברים למאמר הבא!).

אנשים בדרך כלל נוטים לקבל החלטות מיידיות לגבי מה כדאי לאכול, איזו מסעדה לבחור, מה לרכוש, או לאן ללכת.

על מנת לנצל את היתרון של מיקרו-רגעים ב -2019, כדאי לכם להבין קודם היכן הצרכנים מחפשים מידע כרגע (כגון Google, מפות Google, אמזון, YouTube) ובכל מקום אחר שאנשים מחפשים מידע בהודעה של רגע.תסתכל על איך מגוון של מותגים משתמשים Micro-Moments בשיווק שלהם:

4+5. חיפוש קולי & רמקולים חכמים

היי סירי, איזה פרק בסדרה שובר שורות משודר היום?

אלכסה, מצאי לי מתכון לעוגת תפוחים בבקשה

השימוש בחיפוש קולי הולך וגובר והופך חשוב עבור צרכנים רבים וחברות רבות וזה הזמן להבין כיצד זה הולך לשנות את השיווק הידיגטלי ב2019.

• 50% מכלל החיפושים יהיו חיפושים קוליים עד שנת 2020

• 20% מהשאילתות לנייד ב- Google הן חיפוש קולי

• 25% מכלל החיפושים בינג הם חיפושים קוליים

חיפוש קולי משחק תפקיד חשוב במתן כל המידע הרלוונטי שאנשים מחפשים באמצעות תוכן אודיו. בינה מלאכותית נעשית חכמה יותר ומספר הטעויות שנעשו על ידי עוזרי הקול כמו Alexa, Siri ו- Google צומצמה.

מותגים רבים כללו חיפוש קולי באסטרטגיות השיווק הדיגיטלי שלהם כדי לספק תוכן מבוסס ערך ללקוחות שלהם. דומינו'ס פיצה משתמשת בטכנולוגיית חיפוש קולי כדרך להגדלת המכירות שלה, ובכך מאפשרת ללקוחות להזמין פיצות דרך Alexa:

רמקולים חכמים כמו Alexa ו- Google Home נמצאים גם הם בעלייה: 39 מיליון אמריקאים משתמשים ברמקולים חכמים ו -65% מהם אומרים שלא ירצו לחזור לחיים לפני שנכנסו העוזרים הקוליים לבית.

זיכרו שלא רק חברות נוספות מייצרות תוכן אודיו בתקווה להשיג מודעות למותג (ממש כמו שאתם צריכים), אלא סביר להניח שהמודעות לפרסומות תגיע בקרוב, כאשר תשאלו את אלקסה שאלה, התשובה תגיע עם מילת פרסום חדשה ממומנת שתציע לכם מוצר חדש או שירות חדש שקשור למוצר שחיפשתם. ממש כמו גוגל אדוורדס - אבל קולי.

6. סטורי ברשתות חברתיות

עם הפופולריות הגוברת של מדיה חברתית "סיפורים", מומלץ מאוד למשווקים לשקול לשלב את הפורמט הזה באסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלהם. משווקים מנוסים יכולים אפילו לעשות שימוש בלייב וידאו, אחד הדברים הכי נכונים עד כה כאשר באים לקדם מודעות למותג.

סנאפצ'אט היה הראשון שיצא עם הרעיון של סטורי, ואז אינסטגרם מיהרו להעתק את הרעיון והכניסו את הסטורי אל תוך הפיד שלהם. עכשיו גם יוטיוב הצטרפה למשחק. מכאן שכל הרשתות הגדולות והחשובות אימצו את הסטורי ועל כן נראה שימוש נרחב מאוד במדיה הזאת. שימו לב שרעיון הסטורי הוא לייצר רגעים מיידים שנמחקים ונעלמים בגלל הסיבה שאפשר לייצר רגע משמעותי כל הזמן והרגעים הקודמים יכולים להשכח כיון שמשהו מרגש יותר ועדכני יותר יתפוס את המקום של הרגע הקודם. זה אומר שכמות המדיה תעלה מאוד ברשת, יכולות השידור, הגרפיקה ועריכת הוידאו ישתפרו מאוד והמלחמה תהיה בין המותגים על צורות העריכה ותשומת הלב המיידית של הלקוח כמה וכמה פעמים ביום.

הסנדרום הידוע FOMO (פחד להחמיץ) בא לידי ביטוי כאשר אף אחד לא רוצה לפספס רגעים בחיי אנשים. גם בנושא המותג, אפשר להכניס עובדים לתמונה, להראות את הסיפור מאחורי הביצועים של מוצר או שירות, לבקש ביקורות על המוצרים והשירותים או לקבל יצירתי כמו שערוץ האינסטגרם המופרסם BarkBox עשה כאשר הם יצרו סיפור של "ראיון עם Doggie":

סיכום

2019 מביאה שינוי גדול מאוד בכל הקשור לחוויית הלקוח, נושא ההתאמה האישית שהולך ומתחזק עם הדורות החדשים ( דור Y כהורים דור Z כצרכנים, ודור אלפא כצרכנים חדשים וצעירים), נושא הטכנולוגיה שממשיך לתת בוסט רציני לעולמות התוכן שלנו ונושא האוטומציה כפי ששמנו לב במאמר. כדאי יהיה להבין את השינויים האלה על מנת להכנס לשנת 2020 כמותג שעושה שימוש נכון בכל עולמות הטכנולוגיה הקיימים וזמינים לצרכן.

留言


bottom of page