כניסת מוצרים מתחום הקנאביס מכריחה את שוק הדיגיטל לעבור שינויים גדולים.
רוב המוצרים בעולם משווקים היום דרך פנלים (MARKETING FUNNELS), משלב של מודועת והעדפה של הלקוח כלפי מוצר מסויים ועד לשלב הרכישה וההמלצה. את תשומת הלב של בלקוח רוכשים בדרך כלל בתמהיל משכנע של קניית מדייה, ערוצי תוכן, תכנים ברשתות חברתיות, דיוור וידאו או תוכן ספציפי, טירגוטים כאלה ואחרים ושימוש במילות חיפוש (PPC) וקידום אתרים מסורתי.
אבל תחום הקנאביס הרפואי טרף את הקלפים בשוק המדיה כאשר סגר את הדלתות בפני מפרסמים כאלה. חוסר הרצון של שני גופי המדיה הגדולים, פייסבוק וגוגל פגע בתחילה ביכולות המפרסמים לעבוד בMARKETING FUNNELS המסרותיים כפי שתיארנו עכשיו.
וכאן קרה משהו מוזר, מצד אחד התקרבו מוצרי הקנאביס לתחום החוקי בשנים האחרונות, אנחנו שמים לב שהרבה מוצרים שהיו מוחרגים לפני 4-7 שנים נמצאים כיום על המדפים ברשתות הפארם הגדולות בארה"ב ואף יותר מזה, וולמארט הגדולה מציעה את המוצרים הללו למכירה על המודפים שלה באופן חוקי ולגטימי במיוחד. מצד שני, בעולמות המדיה והדיגיטל, עברו המוצרים האלה לאפורים ונדחקו לפינות בהם חיו עולמות הגמבלינג, פורקס ואופציות בינאריות. ולכן עולם השיווק הדיגיטלי נאלץ למצוא דרכים חדשות ישנות על מנת לטפל בתעשיה הזאו שמגלגלת כמה מילארדים של דולרים.
השיטות הישנות של קלוקניג, שימוש כפול בערוצי תוכן, יצירת פאנלים ארוכים במיוחד על מנת לטשטש עקבות ויצירה גדולה מאוד של דפי נחיתה ותוכן וידאו על מנת לייצר ענין הביאה לבוסט פרסומי גדול בחברות האלה. כיום ישנן מספר לא מבוטל של חברות שמביאות טראפיק של בין 700K ל1M גולשים בחודש, מה שמראה לנו שאין לעולמות הדיגיטל בעיה לטפל בכל תעשיה שיש בה מספיק כסף.
ועכשיו לטוויסט בעלילה! מכיון ששתי הענקיות השולטות בעולם המדיה הדיגיטלית מאוד אוהבות כסף, ועוקבות אחרי התהליכים בשוק באופן שוטף, שמו לב בבורד של שתי החברות שהמון כסף זולג החוצה לכלים אחרים והתעשייה של הקנאביס מצליחה להתעלות על הקשים שהערימו שתי החברות על השוק. מכאן הדרך להבין שהגיע הזמן לשנות דרכים היתה קצרה ובשבועות האחרונים החלה פייסבוק להקל בפרסום המילים HEMP, CANNABIS, CBD ועוד מילים מוקצות. השינוי הזה אבל הגיע קצת מאוחר מידי, כיון שמשפכי השיווק הצליחו להתמודד עם הבעיות וגילו דרכים חדשות וטובות לייצר מכירות בשווי מילארדי דולרים, וזה חדשות מצויינות, כיון שעולם השיווק מתקדם לכיונים חדשים ופורצי דרך ומזיז קצת כוח מהענקיות המפורסמות לעבר ערוצי שיווק חדשים.